Всички компетентни органи са „впрегнати” да установят конкретния организатор на проявата и осигуряване безопасността и запазване на живота и здравето на хората – зрители, състезатели, организатори и пътуващи в посока Хасково, покрай мотополигона, каза Узунова.
„Категорична съм, че при гарантирани и спазени изисквания по охрана на спортно мероприятие, осигурена временна организация на движението и конкретно поета отговорност за сигурност и обезопасеност на трасето в Хасково, ще се проведе републикански шампионат по мотокрос. Но в Хасково да се случи трагедия като пред „Индиго” и тогава да търсим виновните и да бършем сълзите си, няма да допусна”, бяха думите на г-жа Узунова.
На брифинг по повод отправените обвинения от Георги Иванов, областният управител запозна журналистите с хронологията на извършваната проверка за законността на съоръжението.
На 22.08.2011 г. кмета на Общината е поискал от „Окръжно” пътно управление да укаже и разреши достъп до имотите, върху които е мотопистата. След оглед на обекта, с цел да се отговори на писмото, от Областно пътно управление констатират, че са направени без разрешение пътни връзки към републикански път, които са незаконни и създават предпоставки за пътно-транспортни проишествия. С тази констатация е изпратено писмо – отговор до кмета на Община Хасково, с копие до областния управител и ОД МВР.
В съответствие с правомощията си по ЗА и Устройствения правилник на областните администрации, областният управител сформира комисия от специалисти, които да установят изложените от директора на ОПУ факти, да проверят законосъобразността на констатираното, че се извършват строителни работи и да се произнесе по въпроса застрашава ли се живота и здравето на гражданите при мероприятие, провеждано на мотополигона.
Констатациите на специалистите са категорични, че изградените две пътни връзки са незаконни и ползването им като вход и изход към мотополигона застрашава живота и здравето на хората.
Никое от присъстващите на обекта лица не съобщава от кого са извършени връзките и кой е технически ръководител на същия. В същото време там работят хора, които извършват строителни и насипни дейности. Съгласно чл. 163а, ал.5 от ЗУТ , когато строежът се изпълнява от възложителя, той е длъжен да осигури технически ръководител, който носи отговорност за изпълнение на строежа в съответствие със строителните книжа….. и мерките за опазване живота и здравето на хората на строителната площадка.
Поради горните констатирани факти, областният управител е провел разговори с г-н Богдан Николов – председател на Българската федерация по мотоциклетизъм, и го е уведомил за становището на специалистите, както и че следва да бъде извършена временна организация на движението без използването на незаконните пътни връзки. По факс г-н Николов е изпратил копие от свое писмо от 23.08.2011г. до кмета на Хасково, с което го моли да създаде временна организация на движението. До обяд на 25.08.2011г. съгласуване на такава организация не е поискана от сектор Пътна полиция.
От Областна администрация Хасково е поискана от Министерство на физическото възпитание и спорта информация има ли регистриран като спортен обект в публичния регистър на спортните обекти към Министерството, обект „мотописта” . Отговорът е, че няма такъв обект.
Затова и областният управител заяви, че ако с пресконференцията, на която са и отправени обвиненията, кмета на Община Хасково се е легитимирал като организатор на състезанието, негово е задължението да осигури реда и сигурността на мероприятието и да назначи отговорник по сигурността. Последният пък трябва да взаимодейства и информира ОД МВР – Хасково за мястото, датата и точния час и начина на охрана по ЗООРПСМ. Такова уведомление до ОД МВР – Хасково няма.
На журналистите г-жа Ирена Узунова съобщи още, че поради констатирани нарушени процедури и издавани документи по обект „мотописта”, цялата преписка по проверката до момента е изпратена на Икономическа полиция.
Самата проверка не е приключила и областният управител изрази убеденост, че при желание от организаторите има време за създаване на безопасен достъп до полигона, както и за изпълнение от собственика на терена на необходимите действия по безопасност на ремонтните дейности, а впоследствие и по провеждане на състезанието.