Домакин на двудневна работна среща с представители на туристическия бизнес е на 17 и 18 май Областна администрация – Хасково. Темата на открития днес в зала „Марица“ форум е: „Електронен маркетинг и електронни инструменти за по-успешен туристически бизнес“. Той е организиран от Регионалната туристическа асоциация „Родопи“, в изпълнение на проект „Интелигентни маркетингови стратегии за туризъм в трансграничния район“, с акроним „SMS-CBA”.
Встъпителни думи за инициативата изложи Таня Марева, представител на асоциация „Родопи“, а подробности представи Георги Пампоров – ръководител на проекта от българска страна.
Проектът „SMS-CBA” е съфинансиран oт Eвpoпeйcĸия фoнд зa peгиoнaлнo paзвитиe (EФPP) и oт нaциoнaлнитe фoндoвe нa cтpaнитe, yчacтвaщи в Πpoгpaмaтa зa трансгранично cътpyдничecтвo ІNТЕRRЕG V-А „Гъpция-Бългapия 2014-2020“. Той се изпълнява от 7 партньора от трансграничния район на Република България и Република Гърция, сред които публични и неправителствени организации от двете страни. Водещият партньор е Регион „Източна Македония и Тракия“, Гърция, а от българска страна, освен РТАР „Родопи“, партньори са Областните администрации на Хасково, Кърджали и Смолян.
Най-съществената ни амбиция е да създадем обемен туристически портал, който да включва цялата информация за туризма в трансграничния район. Идеята ни е да надградим предходни проекти и да потърсим устойчивост, която да бъде поддържана от трите български областни администрации, както и от гръцка страна, обясни Георги Пампоров.
Голяма част от Хасково е извън Родопите, но фокусът ни е върху планинския туризъм, както и върху потенциала на природните ресурси. Една от основните цели е да установим трайно партньорство между Гърция и България по отношение на информираността за състоянието на туризма, за предлаганите услуги, за популяризирането им. Атракциите в района са до голяма степен познати на туристическия бизнес, но можем да откроим емблематичните, да ги направим по-достъпни и да привлечем потенциални потребители, включително от други страни, допълни още Пампоров.
Проектът предвижда още разработване на Маркетингов план и създаване на разпознаваеми маркетингови продукти, чрез използване на съвременни информационни и комуникационни технологии в процеса на промотиране, бе подчертано на работната среща. В обсъждането са включени следните теми:
- Електронен маркетинг в туристическия бизнес;
- Електронни инструменти за колективен маркетинг, създадени чрез проекта и мотивиране на бизнеса за тяхното използване и разпространение;
- Резултати от проведено социологическото проучване за нагласите, очакванията и предпочитанията на туристите в трансграничния родопски район.
- Актуално състояние на туристическия бизнес в района на административните области Смолян, Кърджали и Хасково.
17.05.2022