Агенцията по заетостта откри процедурата за кандидатстване на работодатели за изплащане на компенсации


От днес - 31 март 2020 г. Агенцията по заетостта открива процедура за кандидатстване на работодатели за изплащане на компенсации по реда на чл.1, ал.1 от Постановление № 55 от 30.03.2020 г. за определяне на условията и реда за изплащане на компенсации на работодатели с цел запазване на заетостта на работниците и служителите при извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г.
За да кандидатстват, работодателите следва да представят в бюрото по труда, на чиято територия осъществяват дейност:

Заявление за изплащане на компенсации и декларации (по образец);

Списък на работниците и служителите, за които се подава заявление за изплащане на компенсации (по образец);

Заповед за преустановяване на работа.

Документи се изпращат по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване /ССЕВ/, подписани с квалифициран електронен подпис /КЕП/, или с препоръчано писмо с обратна разписка чрез лицензиран пощенски оператор. При невъзможност за подаване на документите дистанционно, същите могат да се представят в съответната Дирекция „Бюро по труда“ на хартиен носител при спазване на ограниченията и изискванията за работа в условията на извънредно положение и мерките за ограничаване разпространението на коронавируса COVID-19, регламентирани в актове на компетентните органи.

Документите се разглеждат за съответствие или несъответствие с изискванията на ПМС №55/30.03.2020 г. в срок до 7 работни дни от подаването им, като за резултатите информация се предоставя на работодателя и Националния осигурителен институт.

Реда и условията за „Изплащане на компенсации за запазване на заетостта” може да откриете на началната страница на интернет сайта на Агенцията по заетостта и тук