Предстои мащабна реконструкция на ГКПП Капитан Андреево


Реконструкцията на най-големия сухопътен граничен пункт в България ще включва изграждането на нови 5 коридора на вход и изход, с което броят им ще достигне до 36. Пунктът ще се се свърза директно с АМ „Марица” и ще заеме общо 185 дка площ. Платната на вход и изход ще бъдат вече 2х2, както тези на турския ГКПП Капъ Куле.

Проектът включва дострояване на вече съществуващи сгради, изграждане на медицински пункт, депо за противопожарен автомобил, трасе за извънгабаритни товари и опасни вещества, както и нови санитарни възли. Оградата ще бъде направена така, че да предпазва територията на пункта от наводнения. Ще има отделни паркоместа за изчакване на тежко- и лекотоварни автомобили заради задържани стоки. Пунктът ще разполага и с най-модерна апаратура за откриване на нелегално преминаващи пътници и контрабандни стоки.

Друг важен момент е обслужването на една линия от гранични и митнически власти. Като цяло след реконструкцията ГКПП Капитан Андреево ще увеличи пропускателната си способност с до 50 % и по този начин ще се решат проблемите, предизвикани от интензивния трафик през границата. Към момента данните сочат, че на ден през пункта преминават средно 3000 леки автомобила, а ТИР-овете в последните три дни от седмицата достигат 900.