С демонстрационно пътуване с влак от Пловдив до Свиленград днес бе поставен финалът на проект „Реконструкция и електрификация на жп линията Димитровград-Свиленград“.


Областният управител на Хасково Станислав Дечев и генералният директор на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев прерязаха лентата на обекта на гара Симеоновград. Това беше последният незавършен участък, с който приключва изпълнението на целия проект за реконструкция на жп участък Първомай – Свиленград.
„Пътуването от Димитровград до Симеоновград с влак вече отнема само 12 минути. Това е една изключително удобна и евтина възможност за хората от градовете по тази жп линия. Този транспорт ще даде възможност за работа в съседните градове, за безпроблемно пътуване на студенти и ученици“, подчерта областният управител на Хасково Станислав Дечев. „С разработването на индустриалната зона между Хасково и Димитровград и откриването на хиляди работни места там, за живеещите в Симеоновград няма да представлява трудност да пътуват и работят “, обясни Станислав Дечев. 
„Успешното реализиране на този проект стана възможно благодарение на много хора, от инженери до обикновени работници. Днес ние се доближаваме с голяма крачка до нашия приоритет - до 2020-2022 да приключим направлението от сръбско-българската граница през София и Пловдив до Бургас и до турска и гръцка граници. Това ще бъде първият завършен високоскоростен коридор.“, заяви инж. Милчо Ламбрев. Той изказа своята благодарност към кметовете на общините, областните управители и администрации за ползотворното сътрудничество, довело до успешната реализация на проекта.
Общата стойност на Позиция 1 „Димитровград – Харманли“ е 136 млн. лева без ДДС. Изпълнител е „Терна АД“, а възложител - НКЖИ. Проектът обхваща реконструкция и частично удвояване на приблизително 150 км железен път, изграждане на контактна мрежа, тягови подстанции, системи за сигнализация, телекомуникации и радиоуправление, малки и големи съоръжения, които да позволяват бъдещо удвояване на цялата линия. С рехабилитацията на железопътния участък е постигната една от основните цели на проекта - подобряване на железопътната инфраструктура с оглед повишаване на скоростта за движение на пътнически влакове до 160/200 км/ч, а на товарните - до 120 км/ч.

Нели Вълканова